کاشت نهال به نام نوگلان باغ زندگی در مرکز خدمات جامع سلامت شهری شهید مطلبی
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان؛ صبح امروز یکشنبه 31 اردیبهشت ماه سال جاری به مناسبت هفته ملی جمعیت وبه نام فرزندان جدید ایران زمین در مرکز خدمات جامع سلامت شهری شهید مطلبی سمنان نهال هایی با نام تعدادی نوزدان تازه متولد شده با حضور مسئولان دانشگاهی، والدین و نوزادان عزیز غرس و به نام این نوزادان دلبند نام گذاری شد.
در این مراسم که با حضور دکتر قدس رئیس دانشگاه، دکتر کسائیان معاون بهداشتی دانشگاه، دکتر معانی رئیس مرکز بهدشات سمنان ، دکتر احمدی زاده مشاور اموربانوان دانشگاه و یحیائی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه و جمعی از مسئولان ستادی و حوزه سلامت شهرستان سمنان و والدین عزیز انجام شد در راستای اجرایی سازی مفاد قانون جمعیت و وظایف و تکالیف دستگاه های اجرای ، اتاق مادر و فرزند در مرکز خدمات جامع سلامت شهری شهید مطلبی مورد بهره برداری قرار گرفت..
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بیان نمود: درراستای تحقق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و اعتلای خانواده و تحکیم بنیان خانواده که در زمره رسالتهای این سازمان است، توجه به نیازهای مادران دارای فرزندان خردسال و پاسخ به نیازهای آن ها، در راس اقدامات است.
دکتر کامران قدس ادامه داد: توجه به حقوق مادر و فرزند در فضاهای عمومی از جمله فضاهای آموزش عالی علاوه بر افزایش احساس امنیت و تعلق مکان در مادران موجب ارتقاء مشارکت شهروندی ایشان خواهد شد. همراهی همزمان مادر و کودک در فضاهای عمومی، احساس امنیت در کودک در سالهای اولیه رشد و نمو را تامین نموده است.
وی افزود: همچنین میزان استرس و اضطراب جدایی از مادر در والدین و کودک را کاهش می دهد و به مادر کمک میکند بهتر بتواند تعدد نقش های خود را بپذیرد و آنها را مدیریت کند.